Milánóból jelentjük 1.

Arany János Program eseményei

Diákjaink a Polgár Alapítványnak köszönhetően Milánóba mehettek egy diákoknak szervezett konferenciára. Íme az első nap beszámolója:

Berki Brigitta beszámolója az 1. napról.

Berki Brigittának hívnak, 18 éves vagyok. A balassagyarmati Balassi Bálint Gimnázium 12. osztályába járok, második éve tagja vagyok a Polgár Alapítványnak. Szerencsésnek mondhatom magam, mert tagja vagyok annak a hat diáknak, akik részt vehetnek a Milánóban rendezett konferencián. Ma reggel utaztam életemben először repülővel diáktársaimhoz hasonlóan. Izgalommal töltött el minket a várakozás, kíváncsian vártuk, mi vár ránk az úton, majd Milánóban. Nekem különösen tetszett a repülőút, annak ellenére hogy nem bírom a magasságot és bedugult a fülem. Gyönyörű fotókat készítettünk a felhők felett a hóborította Alpokról. Már a repülőtéren felfedeztük, hogy az olasz nők szinte mindegyike sálat visel, és nagyon elegánsan, divatosan öltözködnek. Olaszországban újabb felfedezéseket tettünk. Részesei lehettünk az olaszok kedvességének, segítőkészségének, valamint az is szembetűnő volt, hogy az olasz nők -velünk, magyarokkal ellentétben- nem vasalják a hajukat, természetesen, mégis stílusosan hordják. Miután elfoglaltuk a szállásunkat, tartottunk egy rövid tanácskozást, melyen megbeszéltük, hogy minden nap beszámolót írunk a nap történéseiről. Az első napot azért vállaltam én, mert számomra nagyon érdekes volt az utazás és az olasz emberek közvetlensége. Amit még említésre méltónak találok, az a vacsora, ami nagyon különleges volt. Két fogásból lehetett választani. Én előételnek zöldséges makarónit választottam, másodiknak pedig marhahúst sültkrumplival. A vacsora után répás-mandulás-gyömbéres süteményt kaptunk, valamint a törökök megkínáltak egy török édességgel, lokummal, ami a magyar pillecukrot juttatta eszünkbe és nagyon finom volt. Összességében nekem tetszett a mai nap, úgy gondolom, az olaszok könnyed és vidám életmódja varázslatosnak mondható.

Forrás: Polgár Alapítvány Facebook oldala.