Élményeim

Arany János Program eseményei

Az elmúlt nyáron hatalmas lehetőséget kaptam. Az Arany János Tehetséggondozó Program keretein belül, alkalmam nyílt külföldre utazni egy nagyon kellemes társasággal. Utunk során számos ország különböző pontjait láthattunk, közöttük a Belgium fővárosát – Brüsszelt - az Egyesült Királyság több nevezetes „települését”- mit London, Canterbury, stb. - és a francia fővárost, Párizst.

Július 5-én délután 5 óra felé indultunk a kollégium épülete elől. Az út nagyon hosszú volt, de a buszon filmnézéssel, beszélgetéssel és olvasással sikerült elütni az időt. Az első estét a buszon töltöttük. Másnap érkeztünk meg Brüsszelbe, ahol egész napos városnézés keretein belül megismerkedhettünk a főváros szépségével és nevezetességeivel. A Manneken Pis, a csoki (praliné), a waffel, a gyönyörű városháza, mind Brüsszel azon nevezetességei közé tartoznak, amelyekről elmondhatom, hogy láttam, illetve megkóstoltam.

Délután elfoglaltuk a szállásunkat Franciaországban, egy hotelben. Az éjszakát itt töltöttük, majd reggel innen indultunk a komphoz, ami a Dover kikötőjébe vitt. Innen folytattuk utunkat Londonba. Az esti órákban érkeztünk meg és rövid egyeztetések után elfoglaltuk helyünket a családoknál. Két társammal nagyon kedves családokhoz kerültünk és nagyon megszerettük őket. Reggel a családok vittek a találkozási ponthoz. Angliában 5 napot és 4 éjszakát töltöttünk. ( Ez idő alatt meleg reggelit és ebédet kaptunk és hideg ebédet is csomagoltak.) Londonban megnézhettünk számos híres helyet, létesítményt. Nézelődhettünk a British Museum-ban, a National Gallery-ben, a Natural History Museum-ban, és a Science Museum-ban. Végigsétálhattunk és vásárolhattunk a Piccadilly Squer-en az Oxford street-en és a Trafalgar Square-en. Megcsodálhattuk a Westminster Abbey-t, a London Eye-t, az angol parlament épületét, az óratornyot a Big Ben-nel és a Tower Bridge-et. Talán a legemlékezetesebb dolog a Madame Tussauds panoptikum felkeresése. Mindenki boldogan fényképezkedett a híres elnökökkel, uralkodókkal, kedvenc színészével, énekesével és hollywoodi csillagával. Felejthetetlen élmény volt a 0° Kezdő hosszúsági körön állni Greenwich-ben vagy a Brit koronázási ékszerek megtekintése a Tower-ben. A sok változatos program felejthetetlenné tette ezt a kirándulást.

Londonból a Csalagúton keresztül Franciaországba utaztunk, ahol megszálltunk egy hotelban. Ebből a hotelből indultunk a fővárosba, ahol az első látványosság az Eiffel torony volt. A sor hatalmas volt, de érdemes volt kivárni. Gyönyörű kilátás tárult elénk a torony tetejéről. Az Eiffel torony után elsétáltunk Párizs másik nagy nevezetességéhez, a Diadalívhez. Ezt követően hazafelé vettük az irányt.
Vasárnap július 13-án délután értünk haza, teli élményekkel, emlékekkel, felejthetetlen pillanatok képeivel.  Szerencsésnek érzem magam, hogy sikerült eljutnom a világ ennyire különböző és híres országaiba. Láthattam olyan dolgokat, átélhettem olyan élményeket, amikre egy életen át emlékezni fogok.