Pécsen jártunk

Arany János Program eseményei

A Pécsi Művészeti Fesztiválról írt néhány diák, íme a gondolataik:

Nekem nagyon tetszett Pécs. Legjobban a főtér tetszett. A Kollégiumunk elég messze volt az iskolától. Az iskola nagyon nagy volt. Elég hamar megtanultam mi merre van. Nagyon élveztem az előadásokat. Szerintem nagyon jól előadtuk a darabunkat. Az oda út elég unalmas volt és hosszú. A vissza utat végig aludtam szóval az nem tűnt olyan hosszúnak. Pécsen is nagyon sokat buszoztunk. Szívesen vissza mennék Pécsre!

A pécsi kirándulás nagyon tetszett. A buszon való utazás egy kicsit hosszú volt a számomra, de élvezhető volt. Tetszettek a város látnivalói. A sok bemutató számomra érdekes és egyben élvezhető volt. A kollégium tetszett, kényelmes volt és nagy volt. A színdarab előtt nagyon izgult az egész osztály, de nagyon jól elő tudtuk adni. A Pécsi Leőwey Klára Gimnázium szép volt kívülről, s egyben belülről is. Az osztályunkban lévők, akik előadtak valamit, számomra nagyon tehetségesek voltak. Városnézés közben sokszor voltunk a pécsi fő téren, ami szép volt. Jól szórakoztunk ott. Ez az osztálykirándulás tetszett nekem a legjobban, jól éreztük magunkat és sok emlék marad meg majd Pécsről.

Az osztály fél éve készült erre a darabra. Imádtuk a próbákat, valamint a felkészülési menetet, mert nem szigorú monoton módon folyt, hanem úgy mindenki gondolata érvényesülhetett, nevettünk is sokat. Amikor már teljesen össze állt a darab az iskolában sok osztálynak előadtuk. Majd előzetesen, ami izgattotságot váltott ki belőlünk, az egy csütörtök délutáni előadás volt, amikor a szülőknek adtuk elő a darabunkat. Iszonyatosan tetszett mindenkinek, és mi is nagyon boldogok voltunk, hogy ennyire jól sikerült. A darab címe GODOT MEGJÖTT volt. így aztán teljes erőfeszítéssel indultunk Pécsre, ahol szintén előadtuk a darabunkat, valamint az osztályból tehetséges gyerekek megmutatták tudásukat. Mindenki előadásán mi is részt vettünk és szurkoltunk neki. Amikor viszont szabad időnk volt mind városnézésre mentünk, amit nagyon élveztünk, mert gyönyörű és látványos Pécs.

Bada Bianka Dominika

Csütörtök délután elindultunk a Pécsi Művészeti Fesztiválra. Már nagyon vártam, hogy odaérjünk, mert nagyon kíváncsi voltam a városra. Mikor odaértünk lepakoltunk, megvacsoráztunk aztán megnéztük a várost. Elmentünk a fő térre, szétnéztünk a városban, fagyiztunk. Nagyon jól éreztem magam. Másnap reggeli után elmentünk a Leőwey Klára Gimnáziumba a megnyitóra. Meghallgattuk a tájékoztatást aztán mindenki ment a maga dolgára. Először meghallgattuk az énekeseket, voltak tehetségesek és voltak kevésbé tehetségesek is.  Aztán előadtuk a színdarabot, ami szerintem nagyon jól sikerült. Este elmentünk egy sétára a városba. Voltunk fagyizni, énekeltünk egy jót az egyik utcazenésszel, sokat fotóztunk, ez is egy tökéletes este volt. Szombat este volt a gála, aztán vasárnap reggel jöttünk haza. Nagyon jól éreztem magam az osztálykiránduláson.

2016. június 9-től, június 12-ig voltunk Pécsen. Az idő nagyon jó volt, sokat sütött a nap és meleg volt.
Minden nap kimentünk sétálni a városba, és megnéztük a főteret is. Nagyon sokat nevettünk az osztálytársakkal, és tanárokkal. Sok fagyit ettünk, és sok osztálytársam a szökőkutakba is bement hűsíteni magát. Az előadás szerintem nagyon jól sikerült. Többen is mondtak az osztályból prózát. Ketten hangszeres versenyre is beneveztek, volt aki képzőművészeti versenyre is. Nagyon jó volt Pécsen, kedvesek voltak a diákok is, és a tanárok is. Nagyon szép Pécs, jó volt sétálni az utcáin. Szerintem az osztály még jobban összerázódott ezen a néhány napon. Nagyon sokat izgultunk, amikor éppen valamelyik társunk szerepelt. Nagyon sok vicces képet készítettünk együtt az osztálytársaimmal.

Nagyon izgatottak voltunk már mire megérkeztünk Pécsre. Elfoglaltuk a szobákat, vacsoráztunk és utána kimentünk a városba szétnézni. Sok érdekességet láttunk, majd visszamentünk a koliba. Másnap reggeli után indultunk is a megnyitóra és jöttek a különféle előadások. Megnéztünk néhány verset, éneket és előadást nagyon érdekesek voltak. Ezek között a mi előadásunkkal is felléptünk nagyon élveztük és végre sikerült 100% fölött teljesíteni vele az én véleményem szerint.
Ezután Viktória prózáját, Klári, Milán zeneművét, Saci énekét is meghallgattuk. Ezek után visszaindultunk a kollégiumba és este ismét városjárásra indultunk nagyon élvezetes volt pláne a lányoknak annyit játszottak a szökőkútban, hogy hazafelé csuron vizesek voltak. Szombaton Dorcsi és Bálint versét hallgattuk meg, amelyek jók voltak. Drága Bálint barátunk tovább jutott, de sajnos nem ért el helyezést. Este az eredményhirdetés is érdekes volt, sok jó előadást visszajátszottak. Gábor egy briliáns rajtával ezüst helyezést ért el nagyon örültünk neki. Vasárnap már csak a hazaút várt ránk. Én személy szerint élveztem és sok érdekes dolgot tanultam és éltem át.

Csütörtökön indultunk fél egykor a kollégiumtól és hat órára értünk oda Pécsre, a Hajnóczy József Kollégiumba. Mindenkinek a második emeleten volt a szobája. Én a 204-es szobában voltam Trixivel, Renivel és Diával. Pénteken fél egykor énekeltem két dalt. Az osztálytársaimnak nagyon tetszett. Mikor lejöttem a színpadról a lányok odajöttek hozzám megölelni, és nagyon boldog voltam tőle. Dorcsi levideózta amikor énekeltem. Aztán fellépett Bálint, Dorcsi és Viki is. Dorcsi és Bálint egy verset mondtak, Viki pedig egy prózát. Aztán a színdarabot is előadtuk.

Pécs nagyon szép város. Sok gyönyörű épületet láttunk, a főtér volt a legszebb. Az oda út nagyon hosszú és fárasztó volt, de megérte. A szállásunk kényelmes volt, csak messze volt a gimnáziumtól. Az ellátásunk is elég jó volt. A programok nagyon kellemesek voltak és érdekesek. Sokat voltunk várost nézni ezen a gyönyörű helyen. Finom ételeket csináltak nekünk, de ennek ellenére is sok fagylaltot ettünk. nagyon meleg volt, de minket ez sem zavart, hogy jól érezzük magunkat. Nagyon jól éreztük magunkat Pécsett.

Első nap, amikor megérkeztünk felpakoltunk a szintre és elfoglaltuk a szobáinkat. ezek után elmentünk vacsorázni. Vacsora után elmentünk a városba sétálni és fagyizni. Amikor a városba voltunk több mindenki ugrállt a szökőkútban. Visszamentünk a kollégiumba megfürödtünk és lefeküdtünk aludni. Reggel ébresztettek a tanárok elkészültünk, lementünk reggelizni, aztán elmentünk a Leőwey Klára Gimnáziumba a megnyitóra. Aztán elmentünk egy kört a városba a vezető diákokkal, hogy elhelyezzük a lakatunkat, majd miután visszaértünk a gimnáziumba elkezdődtek az előadások. Sok szép előadást láttunk. Ezen a napon adtuk elő a színdarabunkat kicsit izgultunk, de nagyon jól sikerült ezek ellenére is. Mindenki ment és megnézte a másikat, kiálltunk egymás mellett, szurkoltunk a másiknak és erősítettük egymást. Este visszamentünk a kollégiumba vacsorázni, majd utána elmentünk a városba megnéztük, hogy milyen a város kivilágítva. Nekem nagyon tetszett, szép város. Az utolsó előtti este a Gálára került sor itt kihirdették az eredményeket és néhány emberre büszkék is voltunk. Ezután visszamentünk a kollégiumba és készülődtünk másnapra a hazaköltözéshez. Reggel lepakoltunk a buszhoz és készen álltunk az indulásra. Délután 13:00 kor épségben megérkeztünk a Madách Imre Kollégiumba.