Anglia: A váratlan utazás

Arany János Program eseményei

Drága Olvasó!

Egyszer azt kérték tőlem, vessem papírra kalandjaimat cimboráimmal, így most ezt olvashatjátok eme szép délutánon. Bár már jó pár utunkról szóltunk Néktek, talán mégsem mondtunk el mindent egészen. Azt hiszem, ideje megtudnotok, mi is történt valójában.
Történetünk egy átlagos reggelen indult, ám az izgatottság szívünkben dobogott egész nap addig a pillanatig, mígnem megkezdtük utunkat Nyugat felé.

Fárasztó utunk fáradalmait első állomásunkon pihentük ki, mely a régi kereskedőváros, Brugge volt. A gyönyörű középkori épületek és a waffel illata mindenkit elkápráztatott. Első éjszakánkat mégsem  ezen városkában töltöttük, hanem a franciák vidékén, Lille-ben. Itt a magyar vitézek belgák elleni ütközetét néztük meg, majd másnap továbbindultunk utunkon. Reggel „tutajjal” átkeltünk egy közeli  szigetre, ahol a fehér szikláknál kötöttünk ki. A kaland Canterbury városában folytatódott, ahol betértünk Isten házába, valamint egy kis elemózsiát is vásárolhattunk magunknak, majd teli gyomorral vettük az irányt Leeds felé, ahol a középkori erődöt tárhattuk fel, és az útvesztőn keresztül jutottunk el a vár barlangjába. Bár meglehetősen kimerítő volt utazásunk, kevés pihenés után tovaindultunk Londonba, ahol több napot is eltöltöttünk. Itt megcsodáltuk a Big Bent, a Parlamentet, a királyi palotát, a Towert, a Tower Bridge-t sőt, mindezt egyszerre láthattuk a London Eye-ról, mely lélegzetelállító élményt nyújtott. Utolsó állomásunk újra a piros-fehér-kékek földjén volt, méghozzá  nem máshol, mint Párizs városában, ahol a Notre Dame és az Eiffel Torony szépségeit is felfedezhettük, s a város egészét láthattuk a magasból. Hazatérvén sok mesélnivalóval gazdagodtunk, ám arra nem lenne elég egy-két vagy akár három pergament.
Történetünk titkai megmaradnak nekem és bajtársaimnak örök emlékként.