Erdei iskolában jártunk

Arany János Program eseményei

Pénteken érkeztünk meg Bernecebarátiba, Erdei iskolai programunk helyszínére. Gyorsan elfoglaltuk a szállásunkat. Ezek után méhészeti előadást hallgattunk meg, majd mézeskalácsot sütöttünk. Mindenki több kalácsot is készített, melyet sütés után saját maga díszíthetett fel cukrokkal, magvakkal, aszalt gyümölcsökkel, cukormázzal. Nem csak evésre, de otthoni ajándéknak is készültek mézeskalácsok.

Másnap reggel egy túrával indult a nap. Géza bácsi vezetésével megismertük az erdő fáit, bokrait és egyéb élőlényeit. Délután vadászati előadás következett, ahol megismertük az erdő vadjait, a vadászat és vadgazdálkodás eszközeit és szabályait.
Vasárnap reggeli után búcsút vettünk Bernecebarátitól és Kemencére mentünk. Megnéztük a Domszky Pál Erdei Iskola udvarában lévő erdei fafajokat bemutató dendrológiai gyűjteményt. Ezek után kisvasúttal felmentünk a hegyekbe. Meredek hegyoldalakon vezetett túránk a kisvasút fekete-völgyi végállomásához. Majd vonattal visszamentünk Kemencére. Megtekintettük a vasúti múzeumot. Ezek után búcsút intettünk szállásadónknak. Fáradtan, de élményekkel teli érkeztünk vissza a kollégiumba.