Erdélyben jártunk

Arany János Program eseményei

Éjjel három órakor indultunk útnak. Elsőként Nagyváradon álltunk meg, majd nem sokkal később a Király-hágónál. Ez Erdély egy magas pontja, gyönyörű táj vett körbe minket. Ismét buszra szálltunk és irányt vettünk szállásunk felé, ami Zeteváralján volt. Izgatottan elfoglaltuk faházainkat, azután éhező hassal vártuk vacsoránkat, majd csodás beszélgetések után irány volt az ágy, hiszen másnap várt ránk egy újabb nap.

A második nap első helyszíne a Parajdi Sóbánya volt, ahol lehetőségünk nyílt több órát eltölteni és gyógyulni. A Békás-patak mentén sétálgatni igazán derítő, de olykor merész érzés volt. Gyilkos-tóhoz érkezve szétzüllött a csapat, mindenki oda ment ahová szeretett volna. Lehetőségünk nyílt vásárolni, kajálni és egyben megtekinteni a csodás tavat is.

A harmadik nap 7-kor keltünk és irányt vettünk Székelykeresztúrra, ahol Petőfi Sándor szobrát és körtefáját tekinthettünk meg. Utunk Segesvárra vezetett, elképesztő színekkel teli épületeket láttunk, betekinthettünk Drakula házába és a körülötte lévő csodás épületeket is megcsodálhattuk. A Diák-lépcső nagy útnak ígérkezett a felnőttek számára, de mondhatjuk némelyik diáknak is. Ezután két templomba látogattunk el, gyönyörű díszesítésüktől a szánk is tátva maradt. Végül utolsó helyszínként ugyan Zeteváraljára visszaérkezve, de nem a szállásunkra, hanem egy iszonyatosan édes papbácsihoz, aki vendégként várt minket.  Hatalmas megtiszteltetés volt őt megismerni, humora és egyben a nevetése mindannyiunkat elvarázsolt.

A 4. napon Csíkszeredán és Csíksomlyón néztünk szét. Csíksomlyót kiemelve, a Barátok feredőjénél, megmárthattuk lábainkat a jéghideg borvízben. Székelyudvarhelyen megnéztünk a város nevezetességeit.  Utána az Ezer éves határhoz mentünk, aki bírta még szusszal a távot, felmászhatott egészen a vár legtetejére és onnan csodálhatta a tájat. Végül utolsó naphoz érve hazafelé vettünk az irányt. Útközben megálltunk még két helyen Korondon és Kolozsváron. Korondon kóstolhattunk helyi termékeket, és akinek tetszett vásárolhatott is belőle. Kolozsváron a Szent Mihály-templomot és Mátyás király szülőházát tekintettük meg. Mindenki nevében mondhatom óriási, gyönyörű s csodás élményekkel tértünk haza.