Tehetségpont

PÉNZ 7 beszámoló

Madách Imre Kollégiumban 2020. március 04.-én 3 csoport számára került bemutatásra az idei Pénz7 tananyaga.
Résztvevők:
9/Ajtp osztály, 9.d osztály és a Petőfi vegyes csoport, összesen 60 fő részvételével
Tanulók kora: 15-19 év
Előadó: Hegedűsné Barna Rita
Előadás: Pénz7/ Biztosítások
Órák időtartama: 60 perc / csoport


Előadás vázlata:
* Biztosítások kialakulása, történelmi korokban való elhelyezése
* Magyarországon első Biztosítási intézmény létrejötte
* Nagyvilágból érdekességek: milyen extrém, különleges esetekre kötnek biztosítást az emberek.
* Beszélgetés arról, hogy a diákok milyen biztosítási formákat ismernek? Otthon milyen biztosításuk van?
* Biztosítások felsorolása, ismertetése példákkal.
* Balesetbiztosítás kiemelése, elsősorban arról, hogy az állam 3-18 év közötti diákra balesetbiztosítást kötött az Uniqa Biztosítónál.
* Feladatok közül be kellett azonosítani vészhelyzeteket, ebből kifolyólag milyen jövedelem kieséssel kell számolni, a következő feladatban kockázati kártyákat kellett beazonosítani a biztosítási formákba, valamint megállapítani, hogy ezek közül melyik kockázati tényező látható előre, vagy melyik váratlan.
* Számolási feladatként balesetből származó jövedelem kiesést kellett kiszámolni a diákoknak.
* Befejezésként záró kvízt töltöttek ki.
Konklúzió:
Diákjaink aktívan szerepeltek az órákon, csoportos foglalkozás volt, egyfajta versenyszellem alakult ki közöttük a jó megoldások érdekében.
Érdekes módon sok mindent hallottak a témáról, de pl. a rájuk kötött állami balesetbiztosításról nem tudtak. Biztató, hogy a családok túlnyomó hányadában kötöttek már életbiztosítást, balesetbiztosítást. 2 diákot a nyugdíjbiztosítás érdekelte, amit szeretnének ajánlani a szülőknek.
Kötelező felelősségbiztosítás és a casco biztosítás összehasonlításánál csak a feladat magyarázása után tudtak különbséget tenni.
Érdekes téma volt az idei Pénz7 tananyaga, tanulságos időt töltöttünk el a diákokkal, bízva abban, hogy a további években tudni fogják milyen kockázatokra kell biztosítást kötniük.

Pénz 7 2019.

Vállalkozásfejlesztésről szóló előadás:

A vállalkozás témájában átbeszéltük, hogy a csoport tagjainak milyen álmai, tervei vannak a jövőt illetően (pl.: egy saját kávézó, egy kis vendéglő, állattartás, vendégház, egyedi ruha készítés, zenész, énekes). A vállalkozás megalapítása előtt milyen lépéseket kell átgondolni, milyen feladatokat kell elvégezni, milyen információkat kell megszerezni a célközönségről, az alkalmazottakról, a termékekről. Hogyan segít ebben nekünk az internet? Mire van szüksége egy vállalkozásnak, milyen lehetőségek vannak (pl.: pályázatok).

Pénz7

Idén a Pénz 7 keretében két témakörből lehetett választani. „Bankoljunk okosan” és „Vállalkozzunk együtt!” témákból. A 9/AJTP-ben az első pénzügyi téma került megbeszélésre.
Az előadás fő kérdése „Legyen-e Évinek - aki 16 éves - bankszámlája és bankkártyája?”

Beszámoló a foglalkozásról: „Az igazgatóhelyettes Rita néni, tartott nekünk egy igen fontos témában egy foglakozást, melyet prezentációban foglalt össze számunkra. Megtanulhattuk miért jó, vagy miért rossz a készpénz, illetve a bankkártya használata. Megtudtuk ezeknek a használatának előnyeit, lehetséges hátrányait. Csoportokba lettünk osztva, és saját gondolataink szerint próbáltunk pozitív és negatív dolgokat gyűjteni mind a két esetre. Rita néni mesélt személyes tapasztalatokat, melyekre felhívta figyelmünket, nehogy előforduljon ilyen kellemetlenség velünk. A foglalkozás végén egy szerepjátékba csöppentünk. Témája az volt, hogy egy családon belül a kisebbik gyermek kaphat-e bankkártyát, vagy sem. A döntéseink mellet érvelnünk is kellett. Az előadás végén sok információval gazdagodva térhettünk vissza saját kis életünkbe.”

Kiss Tímea 9/AJTP


A pénzügyi ismeretek, hasznos ismeretkörök birtokába juttatják a tanulókat, amellyel későbbiekben is jól sáfárkodhatnak, ha önálló döntéseket kell meghozni a pénzügyeikben. A foglalkozás során a pénzügyi ismeretek közvetítése mellett, felelős bankolási szokások is szóba kerültek.

 

Ismét kiváló tehetségpont lettünk

A Madách Imre Kollégium az ezelőtti akkreditáció megújításaként újra elnyerte a Kiváló Tehetségpont címet. A díjátadásra Budapesten került sor. Tevékenységünk célja, hogy az érdeklődő fiatalok hatékony segítséget kapjanak tehetségük felismeréséhez és kibontakoztatásához, minél teljesebb és minél személyesebb információhoz jussanak a különböző tehetséggondozó lehetőségekről.

Digitális Témahét 2017

Megismerkedtünk az informatika világával és egy szakértő informatikussal, aki bemutatta a bigdata-t, illetve a már létező és a jövőben fejlesztésre kerülő robotokat. Legfőbb céljuk az volt, hogy az informatika felé tereljék a fiatalokat.
Továbbá megnéztük a Disconnect című filmet, amely nagyon tanulságos volt. Bemutatta az internetezésben rejlő veszélyeket, olyanokat, mint például: sexting, ismeretlenekkel való chatelés, illetve az adatlopás.
Szóval kellő tájékoztatást kaptunk a témában. Megragadom az alkalmat, hogy az osztály nevében ezt megköszönjem.

Farkas Csaba
10.c

Bővebben: Digitális Témahét 2017

Alkategóriák

Joomla School Templates by Joomlashack