Tehetséges diák: Jambrich Benjámin

Tehetséges diák: Jambrich Benjámin


Az alábbi írás Jambrich Benjámin Petőfis kollégistánktól való, amelyet a Magyar Kultúra Napja tiszteletére a Palóc Társaság által közzétett pályázatra írt a Szondi György Szakközépiskola és Szakiskola tanára, Hevérné Tácsik Klára felkészítése nyomán. Benjámin erre a munkájára különdíjat nyert, amelyet január végén a Budai Várban, a Magyarság Házában vehetett át ünnepélyes keretek között.

 

 „Én itthon maradok” – elképzelésem az eljövendő életemről

Ebben a fogalmazásban az elképzeléseimet próbálom leírni, vagyis a jövőbeli terveimet, pl.:”mi szeretnék lenni”, „hol szeretnék elhelyezkedni munkára”, illetve milyen kilátásaim lehetnek az életre vonatkozóan, figyelemmel arra, hogy magyar diák vagyok.

Arról is szeretnék szót ejteni, hogy egyre jobban foglalkoztatnak azok a kérdések, amelyek az egy nemzethez való tartozás kritériumai lehetnek. Érettségi előtt állok, aktuálissá vált, hogy elgondolkodjam, hogy hova tovább.

Első gondolataim azok lennének, hogy milyen iskolába szeretnék továbbtanulni, az érettségin milyen elvárásaim vannak magamtól ahhoz, hogy érvényesíteni tudjam további céljaimat. Egy vizsga soha nem egyszerű és most szembesülök vele, hogy egy mérföldkőhöz érkeztem. Diákként mindeddig örülhettem szüleim gondoskodó szeretetének és a magyar állam biztosította lehetőségeknek, miszerint a gondtalan tanulást és diákéletet élvezhettem. A 18 éves kor nem egyenlő az önállóvá válás korával. Igaz hivatalosan ezt az életkort jelölték meg a felnőttkor kezdetétek, de mindez nem mondható el az anyagi körülményekkel kapcsolatban, sokszor erkölcsileg és lelkileg sem érezhetjük felnőttnek magunkat. Továbbra is szükségünk van szüleink gondoskodására és irányíttatására. Pozitív, hogy a tanuló ifjúságot a magyar állam támogatja a továbbtanulásban, és aki érettségi után még a tanulást választja államilag finanszírozott képzésekből választhat. A hatékony tanulás érdekében azonban ebben a szakaszban is szükségünk van szüleink támogatására.

Úgy tervezem, hogy ha meg lesz az érettségi vizsgám, Egerben szeretnék továbbtanulni. Kedvenc tantárgyam mindig a testnevelés, életemben első helyre a testmozgást az egészségmegőrzést helyezem, ennek érdekében napi szinten sportolok és ügyelek az egészséges táplálkozásra is.

A tanulás mellett versenyszerűen focizok, amire én inkább már csak hobbiként tekintek az életkorom miatt. De természetesen vannak a labdarúgással is terveim annak ellenére, hogy hobbiként tekintek rá. Ezeket részletezném a továbbiakban. Balassagyarmaton a Palóc farkasok u-21-es csapatában rúgom a bőrt és emellett a felnőtt csapatban is számítanak rám. Balassagyarmat, mint város igen hozzám nőtt ez alatt a 4 év alatt és már nem csak magamért, hanem a városért is játszom. A jelenben épülőben van egy új „stadion” aminek az épületrésze a télen átadásra kerül, és addig a klubban szeretnék maradni és annak színeiben focizni, még el nem készül az új csarnok a pályával együtt. Természetesen még egy nagyobb sikernek is a részese szeretnék lenni, elképzelésem és vágyam, hogy egyszer az NB III-as csapatba kerüljek. Elhatározásom, hogy testnevelésből fogok továbbtanulni. Az Eszterházy Károly Főiskola testnevelés szakára terezem beadni jelentkezésemet, és jövőbeni vágyam, hogy testnevelés tantárgyat oktathassak a magyar ifjúságnak.

Ennek érdekében a választott érettségi tantárgyam is a testnevelés, amit a lehető legjobbra szeretnék teljesíteni, azaz ötös osztályzatúra.

Mint magyar diák, legfőbb feladatomnak tekintem jelenben, hogy teljesítsem ezeket a feltételeket, majd ha sikerül a főiskolai felvételim, akkor legjobb képességeim szerint tegyek eleget a tantárgyi követelményeknek. Szüleimnek nem szeretnék csalódást okozni és példamutató evidens diákként lehessek a neves egri főiskola hallgatója.

Véleményem szerint egy egyetemista/főiskolás diáktól elvárható, hogy viselkedésével, életvitelével tanúsítsa, hogy méltó arra, hogy a megfelelő feladatok teljesítése után a magyar értelmiség tagjává váljon.

Az értelmiség egy társadalomnak azon rétege, akik tudatosan és munkájuk részeként részt vesznek a nemzet jövőjének irányító építésében. Érzéseim azt sugallják, hogy a nemzet fennmaradásához szükség van külföldi tapasztalatok szerzésére, de igazán itthon saját szülőhelyünkön lehet és kell építeni a hazát. Nagyon szeretnék eljutni külföldi utakra akár munkahelyi megbízásból, akár magánszemélyként. Kíváncsi vagyok más országok és nemzetek kultúrájára, életmódjára és fejlődési lehetőségeire. Életemben a szerzett tapasztalataimat nemcsak saját fejlődésemre, hanem az egész nemzetem javára szeretném fordítani. A sporttal kapcsolatos terveim végére is értem, még talán egy gondolatot megejtenék, esetleg egy edzői állást is elvállalnék. Amikor ha befejezem a fociban az aktív pályafutásomat, akkor is a sporttal kapcsolatos életfeladatokat helyezném előtérbe. Mint említettem testnevelő tanár szívesen lennék. Ezt a munkát itt hazámban szeretném végezni Magyarországon. Terveimben szerepel egy közhasznú szakma megszerzése is. Az épületgépész szakma alapjait már megkaptam jelen tanulmányaim során szakközépiskolában, és a család is ebben tud segíteni, ugyanis édesapám ebben a szakmában dolgozik, és általa el tudnám sajátítani a szakmát. Ebben az orientációban szerepel a fűtésszerelő, csőhálózat szerelő, víz-gázszerelő, és a nyáron is ilyen területen végeztem diákmunkát. Ennek is megvan a maga szépsége, és esetleg ha huzamosabb ideig végezném, lehet megtetszene és szívesen végezném ez a munkát is. Mindez azért fontos, mert ha a sportból való megélhetés akadályokba ütközik, akkor biztonságban érezhessem a jövőmet.

A jövendő életemben kb. 25 éves koromban, miután már megalapoztam a megélhetésemet, szeretném a magánéletemet is kialakítani. A párválasztás és családalapítás is fontos helyen szerepel a jövőm alakításában. Eddigi kis élettapasztalatom is arra enged következtetni h az ember életében és kiegyensúlyozott életvitelében legelső helyen a biztos családi környezet áll. A saját családomban gyerekként jó példát tudhatok magam mögött, ezt a példát én is családalapítással szeretném tovább vinni, annál is inkább, mert az a tapasztalatom környezetemben, hogy sok az elvállt szülő és az ő gyermekeiknek sokkal nehezebb dolguk van, mind anyagi mind erkölcsi háttér tekintetében. Álmaimban szép természeti környezetben szeretnék egy kertes házat, ahol szeretetteljes családi környezetben nevelném gyermekeinket. A külföldre való költözéstől teljes mértékben tartózkodom. Itt Magyarországon szeretnék élni, mert magyarnak születtem és itt gondolom boldognak lenni. A jövőben vannak, helyek ahová mindenképp szeretnék eljutni. Pl.: az Európai helyszínek: Franciaország, azon belül is Párizs, ami nagyon felkeltette az érdeklődésemet, és még egy Horvát tengerpart nagyon vonz. A tenger látványa igen lenyűgöző lehet. Az álmom még, hogy Amerikába is eljussak. Rio, de Janeiro is nagyon megtetszett, látva a világbajnokság alatt vetített képeket.

Mégis,amikor a világ nagy városait nézem lelki szemeimmel, akkor számomra Budapest a legszebb. Álmaimban egy nagycsaláddal szeretnék élni Budapest környékén példamutató családapaként. Sajnos, rengeteg fiatal gondolja el a jövőjét külföldön, hivatkozva az itthoni kedvezőtlen munkalehetőségekre, de én úgy érzem, hogy minden probléma megoldódik, és a nemzet épüléséhez fontos egy hazaszerető ifjúság, és én hiszem, hogy egyszer Magyarország ezen a területen helyreáll, én ezért is fogok tenni, mert én nem más országért akarok dolgozni

Én itt születtem, és elhatározásom, hogy hazámért fogok élni, és azt szeretném, hogy Magyarország a magyarok hazája legyen.

 

 

Balassagyarmat, 2014. november 25.                         Jambrik Benjamin  12. oszt. tanuló

Joomla School Templates by Joomlashack